2010 m. vasario 21 d., sekmadienis

Nauji vėjai arba nerekonstruktorės žaidimai

Vakar buvau labai šauniuose kursuose. Gal jau ir girdėjot, o gal ir ne apie Vilniuje esantį amatininkų klubą "Dvaro meistrai". Patys jie save pristato štai taip: "Amatininkų klubas „Dvaro meistrai“ – tai organizacija, vienijanti profesionalius amatininkus ir entuziastus, rekonstruojančius Renesanso epochos materialinę kultūrą". Jie įsikūrę mažame Šv. Mykolo gatvės kiemelyje (Šv. Mykolo 12-1). Jei eisite pro šalį (verta ir nusukti į šoną), užsukite pasižiūrėti jų ekspozicijos. Ten tuo metu esantys žmonės jums mielai papasakos apie eksponatus, kurių pagaminimas pareikalavo žinių, ilgamečių tyrinėjimų, eksperimentų ir beprotiško entuziazmo (bet be jo juk niekas ir neatsiranda).
Tad štai, vakar aš buvau pirmuosiuose kursuose, bet tikrai ne paskutiniuose. Šį kartą mano mokytojas buvo odininkas Arūnas Puškorius, supažindinęs su Lietuvos teritorijoje rastais odiniais dirbiniais, parodęs pagal juos pagamintų dirbinių. Iš karto pasakysiu, kad kursų aprašyme tikrai meluojama, ar bent jau pasakoma ne viskas. Ten nepaminima tai, kad jeigu tu ateini tuo metu, kai normalūs lietuviai sėdi darbe, kursai bus pravesti tau vienai, jie tęsis ne tiek, kiek parašyta, bet kol tu pasisiūsi kapšelį (namiškiai jau pradėjo skambinti, kodėl aš negrįžtu pietums, juk mažų mažiausiai jau turėčiau būti prie durų; o aš vis dar siuvu). O kur dar arbata iš nuostabaus patogaus dydžio, tai yra, pakankamai didelio puodelio (puodžiai, pas jus aš irgi kada nors ateisiu; Trakų festivalyje prieš kelerius metus nusipirkau labai gražų jš pagamintą dubenį, o puodelius išmokti nusižiesti norėčiau pati...). O dar pokalbiai apie viską siuvant ir nusižiūrėtas kamuoliuko siuvimas (kai susirasiu odos, reiks pasiūti ir jį, kol nepamiršau, kaip tai daroma). Panašu, kad įvyko tai, kas gali įvykti blogiausia: su oda dirbti man patiko... Ir priemonių tam įpatingų nereikia, beveik viską rasčiau namuose (o skirtingo storio ylų man ir simegrafijai reikėjo). Namiškiai to dar nežino, reiks sulaukti progos, kaip pasakyti, kad iš namų neišvarytų su dar vienu hobiu (nors tai - ne kokios audimo staklės, daug vietos neprašo, mano balkone dar yra mažytis kaampelis).
O aš jau svajoju apie naujus kursus: ir nagines norėčiau susiraukti, ir juostas vyti, verpti, gal paaiškintų, ką aš darau ne taip rišdama tinklą. O ten dar moko kauline adata megzti, su moliu dirbti, knygas įrišti (kaip man patinka senovinių knygų odinės nugarėlės, kuriose įsispaudžia skirtingų įrišimų raštai). Prieš vasarą reiktų nueiti išsiklausinėti muilo gamybos paslapčių, gal sodyboje buitine alchemija galėčiau užsiiminėti. Ai, ką aš čia vardinsiu, pasižiūrėkit sąrašą ir pabandykit atspėti, į kurį užsiėmimą aš nenorėčiau nueiti.

O kol kas mano pirmasis darbas - odinis kapšelis. Pasisiūti tokį nėra sudėtinga. Bet išvertimas, kaip supratau, rimtas darbas. Jėgos tam reikia (šito išbandyti pačiai neteko, man išvertė, bet įtariu, kad ilgai būčiau kankinusis).
Kapšelis kaip tik tinkamo dydžio, kad tilptų mobilus, darbo kabineto raktai ir kortelė, be kurios darbe ne visur praeičiau. Jau ne kartą teko ieškoti, kur aš tą kortelę padėjau, į kurią knygą kaip skirtuką neapsižiūrėjusi įkišau, o gal ji po keliomis knygomis ir popieriais palindo.
P. S. Nors šis tekstas pasirašė beveik kaip reklama, tokio tikslo tikrai neturėjau, nesu suinteresuota. Nors gal ir turėjau. Juk norisi, kad ir daugiau žmonių sužinotų apie tokius mokytojus, kad į jų vedamus mokymus susirinktų daug žmonių.

3 komentarai:

  1. Na kad tave kur su tokiais įrašais... Gi Įdomu! Aiškiai eilinės neplanuotos išlaidos nusimato, teks į Vilnių pasivažinėt.
    Mano "keršto planas" -- o Kaune tekstilininkų ir dailininkų gildija yra (www.tdg.lt), dabar mokymai jau baiginėjasi, bet nuo rugsėjo turbūt iš naujo bus kas nors įdomaus, va!

    AtsakytiPanaikinti
  2. Tai jau duok žinią, kai ruošies atvažiuoti. Priklausomai nuo to, kaip iš anksto praneši, bus arba tik arbatos, arba ir prie jos ;)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Niekad apie šiuos amatatininkus negirdėjau, bet "reklama" suveikė ;))) reiks pasidomėti. Ps. Labai gražus krepšiukas ;) Ir atrodo bus naudingas :)

    AtsakytiPanaikinti