2011 m. sausio 23 d., sekmadienis

Dar kartą apie "Haną"


Kai parodžiau užbaigtą "Haną", forumuose pasipylė klausimai, kodėl būtent ją pasirinkau: kodėl ji patiko, kodėl siuvinėjau, jeigu kažkas iš draugų pasakė, kad jiems nepatinka... Na taip, suprantu, tai tikrai netipiškas pasirinkimas. Ją išvis labai mažai kas siuvinėjo. Kai dar siuvinėjimo pradžioje man kilo įtarimas dėl spalvų (mano variantas gerokai skyrėsi nuo to, kuris yra ant schemos viršelio), taip ir nepavyko rasti jos siuvinėjamos ar išsiuvinėtos. Bet aš nusprendžiau rizikuoti, tikėdamasi, kad rezultatas gal nebus labai prastas (tuo labiau, kad skyrėsi ne kokia viena spalva, o visos, tad galima buvo tikėtis, kad tai yra nuotraukos spausdinimo klaida). Visgi tikiuosi, kad nėra didelis nusikaltimas siuvinėti tai, kas tau patinka, net jeigu tam prieštarauja visi tavo draugai (o taip tikrai nėra). Juk siuvinėju sau.
Kuo šis paveikslas patraukė mano dėmesį, aš iki šiol nežinau. Tiesiog pamačiau ir patiko. Ir prisireikė tą pačią minutę. Po to jau siuvinėjama buvo daug ilgiau. Bet aš žinojau, kad šį schema jau pas mane.
Šiek tiek dairiausi po internetą, ką man šis piešinys primena. Pirmiausiai "Kvailių laivo" ("Stultifera navis", 1494) žmogiukus (tik nemaišyti su Petkevičiaus "Durnių laivu", pastarajam būtų per daug garbės). Jeigu neteko vartyti "Kvailių laivo" ir žiūrinėti iliustracijas, jas galite rasti čia.
Visą laiką buvo smalsu, ką reiškia vardas ir data. Išsiaiškinti nepadėjo net ir google. Bet galvoje vis kirbėjo mintis, kad įkvėpimu galėjo būti koks nors XVIII a. pab. - XIX a. pr. antkapinis paminklas. Teko lįsti į internetą ir ieškoti. Panašu, kad buvau teisi. Štai ką radau:Nuotrauka rasta čia.
Nuotrauka rasta čia.

Ir dar viena nuostabi nuotrauka, kurios, deja, nepavyko išsisaugoti. Joje Mirtis tokia nuostabi. Ir dar viena, su nuostabiu giminės portretų rinkiniu (ypač viena giminaitė simpatiška).

Tikiuosi, labai neišgąsdinau, pateikdama tokį vaizdų rinkinį?

7 komentarai:

  1. Mane tai labiausiai stebina, kodėl žmonės renkasi siuvinėt kokią eilinę baisybę, kaip kalėjimo "menu" kvepiančias meilės schemas ar nuogas moteriškes, nukirstas rankas ar cukriniai saldžius kičinius paveikslėlius... o va Hana nė kiek nenustebino :D. Įdomus, netradicinis, nenuvalkiotas, truputį šiurpus, bet savotiškai mielas...

    AtsakytiPanaikinti
  2. Nenustebino ir manęs :) man labai patinka šis paveikslas, netgi pati tokio norėčiau ir rasčiau kur namuose jį apgyvendinti :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. pritariu :) aš nesiuvinėčau,bet gal siuvinėčiau ką nors irgi,kas kitam būtų keista.palaikau žmogaus apsisprendimą,ir tikiu įspūdžio galia,ta keista trauka.
    O vaida teisingai pastebėjo apie beskonybės,apie tuos nuogalius neskanius ir pan... :) sėkmės

    AtsakytiPanaikinti
  4. Net nežinau ar apskritai turi vykti kažkokia diskusija, juk tai Tavo pasirinkimas...
    Labai įdomus darbas. Ir asmeniškai man tūkstantį kartų įdomesnis už kokį nors meškiuką su kaspinu...
    o nuotraukas galima išsisaugoti jei naudoji Mozilla Firefox naršyklę.
    Tereikia parsisiųsti prieduką https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/screengrab/
    O čia gali pasiimti tą foto ;)
    http://s001.radikal.ru/i194/1101/7f/fef33ec87f29.png

    AtsakytiPanaikinti
  5. Oi, regis neveikia mano įkeltos foto nuoroda, na tada tiesiog parašyk kur atsiųsti ir atsiųsiu tą foto, kurią norėjai išsisaugoti, bet nepavyko.
    Ta kur 18 a. antkapis ;)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Ačiū už pagalbą. Iš tiesu kiek pasikankinusi aš paskiau ir pati tą nuotrauką išsisaugojau. O į kolekciją dar visokių šventovių, antkapių ir kitokių grožių. Gal aš kiek kitaip žiūriu, nes jie manęs visai negąsdina, o žavi.
    Beje, jei kas netyčia būtumėte Vajasiškyje ir kapinėse aptiktumėt bei sugalvotumėt nufotografuoti tarpukariu mirusios moters antkapį, ant kurios įvardinta, kad ją nužudė toks ir toks, beje, jos vyras, už nuotrauką būčiau labai dėkinga. Gaila, kad kai buvau, neturėjau fotoaparato. Bet šią vasarą gal reiks nuvažiuoti ir nufotografuoti. Tikrai netipiškas užrašas, ne kiekvienose kapinėse sutiksi...
    Kalbant apie "Haną", "Prairie Moon" ir daugiau panašių a la antkapinių schemų yra išleidusi. Visgi ši man gražiausia (o kitų nuotraukų išsiuvinėtų mačiau)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Aš kažkiek žinodama tavo skonį, tikrai nenustebau, kodėl tu pasirinkai šitą paveikslą. Jis turi kažką "Agniško" :)

    AtsakytiPanaikinti