2011 m. spalio 30 d., sekmadienis

Gondoro medis pagaliau pasodintas

Šalia kelio Dorijats,
Ten gyvena Tingolas.
[...]
Miruvoras iš vandens,
O Berenas - iš piemens.

Ką nors supratote? Ne? Na, aš irgi ne. Tik aš bent jau žinau, ką man tai turėtų priminti (tik kad neprimena :D ), nes žinau kontekstą. Ir dar dainoje minimi silmarilijai.
Kitoje dainoje perskaičiau tokius žodžius:

Kur rūstūs kalnai ir gilūs urvai,
Ten orfai barzdočiai dūmoja.
Galanda kirvius, kalavijus aštrius
Ir orkams galvas kapoja.
[...]
Saurono seniai suvadinti svečiai
Į vaišes Viduržemėn traukia...

Štai šitoje vietoje aš jau įsitikinčiau, kad buvau teisi. Nors įtariu, kad vėliau dar ir kokį hobitą rasčiau (bent jau šitą žodį aš moku :D ). Nebijokit, su Tolkien'o Viduržemės pasaulio gyventojais aš jūsų tikrai neplanuoju supažindinti, nes ir pati jų nepažįstu. Kažkada seniai bent jau "Hobitą" lietuviškai perskaičiau. Ir pirmą "Žiedų valdovo" seriją mačiau. Tuo mano žinios ir baigiasi. Knygų spintoje guli visi trys angliško "Žiedų valdovo" tomai (žinoma, jie brolio), kuriuos vis planuoju perskaityti.
Jau esu minėjusi, kad namuose yra tolkinistas - mano brolis. Jam siuvinėjau Gondoro medį, kurį užbaigiau 2009 rugsėjį. Buvo planuojama jį dėti ant kapšo. Vėliau mąstyta, kad logotipas bus prisiūtas prie kuprinės. O galiausiai brolis sugalvojo, kad jam reikia dainyno. Buvo paimtas namuose tikriausiai gerokai daugiau nei dvejus metus gulėjęs didelis vizitinių kortelių dėklas ir jam pasiūtas aplankas.
Sudėtingiausias ir ilgiausiai užtrukęs darbas buvo gražiai prisiūti logotipą - juk reikėjo gražiai siūles paslėpti. Tačiau prisiminiau istorinį siuvinėjimą, susukau iš siuvinėjimo siūlų virvelę ir paslėpiau aplikacijos kraštą.


Prisipažinsiu, net pačiai patinka.


O tuomet pasiūtas aplankas (teoriškai galima buvo aptraukti jį audiniu, bet kaip tuomet reikėtų išplauti segtuvą, kai brolis grįžtų iš kokios nors tolkinistų stovyklos kokiame nors miške?). Į jį brolis ir susegė lapus, ant kurių atspausdintų tekstų citatas surašiau pradžioje. Jeigu jūs jas supratote ar atpažinote, visai gali būti, kad ir patį dainyną kada pamatysite (o gal net ir šį savaitgalį buvote Rumšiškėse ir matėte).


O jeigu nesupratote, tai nelabai net galiu paaiškinti, kas yra tas Gondoro medis, kuris yra logotipe. Brolis žadėjo kada parašyti man kelis sakinius lietuviškai. Angliškai būtų greitai suradęs, bet pageidavau, kad nebūtų nesuprantamų žodžių. O tai, paaiškėjo, nėra paprasta. Kiek aš supratau, tai kažkas panašaus į rojaus, pasaulio medį. Virš jo šakų - septynių žvaigždžių vainikas. Įtariu, kad ir septynetas kažką reiškia. Vienu žodžiu, jeigu artimiausiu metu naujų darbų nebus, žinokit, kad aš skaitau "The Lord of the Rings" (bandžiau kažkada klausyti audio knygą, bet per daug ten neaiškių veikėjų, nesuprantamų Tolkien'o sukurtų pavadinimų - pasimečiau).

2 komentarai:

  1. Oi, Agne, kaip gi Tu nežinai, kas tai yra Gondoro medis? Taigi jį pasodino Izilduras Minas Tirite... :D Valdovams apleidus miestą, jis nudžiūvo, bet, nugalėjus Sauroną, buvo rasta jo atžala, iš kurio ušaugintas naujas medis... ir taip toliau. Aš irgi BAISIAI mėgstu ir Hobitą, ir Žiedų Valdovą. Pastarąjį tai skaičiau ir angliškai, ir lietuviškai bent po porą kartų. Labai rekomenduoju angliškai skaityt... Man ten kalba tiesiog medum širdį tepa... :) Ek. Kaip čia, Tolkieną begiriant, Tavo darbo nepamiršt pagirt? Na, nepaprastai pasisekė Tavo broliui su tokia sese - siuvinėtoja. Labai dailu, stulbinančiai kruopštu, o ta slepianti virvelė - tiesiog super apdaila! Kaži, kuri gentis Viduržemy labiausiai buvo siuvinėjimą ištobulinus?.. :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Įsivaizduok, nežinau. Bet bent jau su "Narnijos kronikomis" esu užsipažinusi, tai ne visiška nesusipratėlė esu. O "Žiedų valdovą" perskaitysiu būtinai. Kada nors...

    AtsakytiPanaikinti