2012 m. gegužės 27 d., sekmadienis

Siuvinėjimų šeštadienis

Vakar buvau siuvinėtojų susitikime keli kilometrai nuo Kėdainių. Susitikimas prasidėjo 13 val., bet mes su Beata ir mano mama (ji mums kompaniją palaikė ir dar vairavo) sugebėjom iš Vilniaus išvažiuoti apie 8.30, o į vietą atvažiuoti tik apie 13.30. Nespėjom... Užtat apžiūrėjom labai gražius siuvinėjimus.
Pirmiausiai jau nebetoli mūsų pirmojo tikslo pamatėm rodyklę į stumbryną. Na, užvažiuoti juk būtina. Viename milžiniškame aptvare pamatėm nemenką bandą.


O kitame, mažesniame, dar ir stumbriukas buvo.


Po to pasižiūrėjom į laikrodžius ir nebesidairydamos movėm į Paberžę - pirmąjį iš mūsų kelionės tikslų - tėvo Stanislovo OFM Cap. (Algirdas Mykolas Dobrovolskis) muziejų.



Jau besidairydamos į langus žiojomės ir sunkiai susičiaupdavom - kokie nėriniai, kokie nėriniai...


Viduje grožėjomės labai paprastomis skiautininėmis lovatiesėmis, bet kokie gražūs ant jų angeliukai :) Po vieną ant kiekvienos.


Bet pagrindinis mūsų kelionės tikslas buvo sukabintas štai šiame namelyje, ant kurio sienos kabėjo daugybė kryžių (net jeigu viduje nieko nebūtų buvę, vien kryžių būtų pakakę):


Bet to gėrio viduje buvo labai labai labai daug. Vienas iš antepediumų (?)


Kito fragmentas:


Kalnai stulų (ta juodoji tikrai megzta, pirmą kartą tokią mačiau) ir palių:


Daiktai, kuriuos mačiau pirmą kartą ir kurių pavadinimo dar nežinau (sužinosiu, pažadu, o gal kas žino?), bet, kiek įsivaizduoju, į juos įdėdavo Švenčiausiąjį Sakramentą, kai kunigas eidavo lankyti ligonį.


Ir arnotai. Vilnoniai siuvinėti kryžiuku:


Ir ne tik:


Šilkiniai (kaip norėčiau kažką panašaus išsiuvinėti, tik ar kam reikėtų dabar tokio):


Mane baisiai žavėję geduliniai:


Bažnyčioje pamatėme ir nuostabių procesijų žibintų kolekciją. Buvau mačiusi jų nuotraukų, bet gyvai atrodo dar įspūdingiau.


Vienu žodžiu, į susitikimą vėlavom. Dar pagalvojau, kad kadangi susitikimas vyksta maždaug 30 kilometrų nuo šio muziejaus, gal būtų visai įdomu siuvinėtojoms susiorganizuoti ekskursiją ir pasižiūrėti kitokius siuvinėjimus. O gal čia tik man įdomu (na, dar Beatai, mano mamai...)
O aš juokavau, kad ir visai iš čia nevažiuosiu, tegul grįždamos mane pasiima. Tad susitikime nuotraukų jau ir nebepadariau. Akyse Paberžėje matyti grožiai stovėjo.

P.S. English translation shall be later.

5 komentarai:

  1. Agne, ta jūsų kelionė tai kažkas iš fantastikos srities! Ji kaip tik tau ir pagal tave. Nors man ir neteko apžiūrėt, bet labai džiaugiuosi už jus visas ir dėkui už nuostabius vaizdus!

    AtsakytiPanaikinti
  2. Sutinku, kelionė buvo tikrai įdomi.

    Gita, šis muziejus visai netoli susitikimo vietos. Gal kitais metais galėtumėm susitikimą, kas norėtų, pradėti jame, pasižiūrėti, kaip kažkada buvo siuvinėta?

    AtsakytiPanaikinti
  3. ohoho... tikri grožiai...verta aplankyti.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Agnut, dėl kitų metų bus matyti kitais metais :) Esu labai dėkinga tau už virtualią ekskursiją! Jeigu būčiau su savo šeima, savo transportu - manau, būtume aplankę šią puikią parodą, jau nekalbant apie vietą, kurioje ir nesu buvusi... Tačiau, kaip mano dukra sako - nėr ko gailėtis buvusių dalykų... Anot jos - "nebūtų dėdė, tai būtų teta" :D

    AtsakytiPanaikinti